Het onderzoek hoeft de bank niet Italië Voetbalshirts kopen te breken. Koop tegenwoordig een hockeykleding kind verscheidenheid aan goedkope trainingskleding Basketbal kleding voor mannen online. Vind je ergens anders goedkope Italië voetbalshirts een betere prijs? We zullen het aanpassen aan onze beste prijsgarantie nfl kleding. Trainingskleding voor heren ontworpen voor de Baseball kleding beste prestaties tijdens de training. Voltooi je harde werk en toewijding aan het trainen met je trainingskleding.
Rolex surprise in Basel on 2017 may, who did not think Rolex will launch a rolex replica watch new moon phase watch, Cellini phase type (Cellini Moonphase) watch the breitling replica moon disc exposed to display the change genuine rolex on the dial, the moon waxes and wanes.
پايگاه اینترنتی استاد محمد علی صالح غفاري (ره) - تفاوت معنای دو کلمه ثواب و صواب

مثوبه با ثاي سه نقطه به معناي نتيجه اعمال است. صواب با صاد و ثواب با ثاي سه نقطه هر دو به معناي نتيجه عمل است. صواب با صاد يعني عملي كه درست است بر طبق شرايطي انجام گرفته كه مورد قبول خداوند متعال واقع شده است و چنان بوده كه خدا خواسته و پسنديده و صحت عمل را تصويب نموده است. اعمال مانند بذري است كه صاحب عمل آن بذر را با كاشتن و در دل خاك پنهان كردن، تسليم خدا مي كند مي گويد: خدايا من اين قدر فهميدم كه بايستي بذر و نهال را در دل خاك به تو بسپارم و تو هستي كه آن ها را به ثمر برساني يا نرساني. آن چه از من كشاورز يا باغبان ساخته است اين است كه بذر و نهال خود در زمين مرغوب بكارم و آن را به موقع آبياري كنم، اما پرورش و سازندگي به دست خداست. و ثواب با ثاي سه نقطه به معناي نتايجي است كه از اعمال پيدا مي شود. نمي توانيم در عالم عملي پيدا كنيم كه فايده اي و نتيجه اي نداشته باشد. هر نوع حركت و فعاليت، نتايج بد و خوب براي انسان به وجود مي آورد كه پيدايش اين نتايج، قهري و طبيعي است. احسان به بندگان خدا بذري است كه در دل آن ها كاشته مي شود و محبت به وجود مي آورد. كسي كه از خدمت شما و احسان شما بهره مند شده است قهراً بدون اراده خودش محبت به شما پيدا مي كند و در برابر آن، ظلم و ستم، بذري است كه در دل انسان كاشته مي شود. قهراً بدون اراده خدا يا خلق خدا عداوت به وجود مي آورد. اين محبت و عداوت را ثواب عمل مي نامند. ثواب با ثاي سه نقطه. خداوند درباره نتايجي كه از عمل كفر و گناه پيدا مي شود و به كافر و گنهكار برمي گردد مي گويد: هل ثوب الكفار ما كانوا يفعلون يعني اين كفار كه در خط كفر و گناه گرفتار جهنم شدند آيا مي دانند كه به نتايج اعمال خود گرفتار شدند. يك نفر در جهنم پيدا نمي شود كه بگويد: خدا مرا به جهنم انداخته بلكه همه مي گويند: كفر و گناه و ترك اطاعت خدا ما را به جهنم انداخته است. عذاب هاي آخرت مانند همين عذاب هاي دنيا است از نوع عذاب هايي كه تصادف به وجود مي آورد نه از نوع عذاب هايي كه دولت، گناهكار را جريمه مي كند و يا به زندان مي اندازد. عذاب هايي كه از نوع حبس و جريمه است و يا حدود و قصاص است گرچه تا اندازه اي نتيجه كفر و گناه است وليكن باز هم به دست دولت است. اگر دولت از قصاص يا جريمه صرفنظر كند مجرم از جرم خود ضرر و زياني نمي بيند اما اگر از نوع تصادف و يا سقوط ته دره ها باشد كه بر خلاف مقررات رانندگي كرده است. اين عذاب تصادف نتيجه اي است كه صد درصد مربوط به عمل است. به دست دولت يا مأمور دولت نيست. پس مي توانيم عذاب اعمال را به دو قسمت تقسيم كنيم كه يك نوع آن به دست انسان براي انسان حاصل مي شود مانند جريمه ها و يا حبس و قصاص و حدود و يا از نوع تصادفاتي است كه به وجود مي‌آيد. مثلاً يك سارق و يا قاتل كه عمل قتل و سرقت انجام مي دهد. در دنيا با دو عذاب رو به رو مي شود و در آخرت با يك عذاب دو عذاب دنيا يكي عوارض قتل و سرقت است كه قاتل يا سارق مبغوض مردم واقع شده كه مرتكب قتل و سرقت شده اعتبار و آبرويش از بين رفته و مردم از او فاصله مي گيرند. از لطف و محبت مردم و خدا محروم مي شود و عذاب دوم قتل و قصاصي است كه در دنيا به وسيله حكومت ها پيدا مي شود. حاكم اسلام دست سارق را قطع مي كند يا او را به زندان مي اندازد يا او را قصاص مي كند و اگر حاكم اسلام آگاهي به قتل و سرقت پيدا نكرد و يا نتوانست او را جريمه كند از نتايج اول كه به دست مردم است صرف نظر مي شود. قاتل و سارق معاف مي گردد ولي از نتيجه دوم كه خاصيت قهري قتل و سرقت است معاف نمي شود. اعتبارش در ميان مردم از بين مي رود، از محبت مردم و خدا محروم مي گردد. قهراً از جامعه منزوي مي شود لازم است جايي باشد كه مردم او را نبینند و نشناسند. نمي تواند نتيجه دوم را از وجود خود يا جامعه برطرف كند. در زندگي آخرت نتيجه دوم رسميت پيدا مي كند نه نتيجه اول. يعني خداوند در عالم آخرت به قاتل و سارق كاري ندارد جز اين كه او را زنده كند و به جامعه اي كه با آنها زندگي كرده است بسپارد، وليكن نتيجه دوم به حال خود باقي است یعنی اهل آخرت او را نمي پذيرند. اهل آخرت كه خالص مؤمنين و متقين هستند فقط مؤمنين و متقين امثال خود را در زندگي بهشتي مي پذيرند. قاتل و سارق و يا كافر و گناه كار نمي تواند در جامعه اهل ايمان و تقوا باشد و با آن ها زندگي كند. مبغوض خدا و اولياء خدا است. قهراً كافر و گناهكار كه شباهت جنسي و ايماني با اهل ايمان و تقوا ندارند به خود اجازه نمي دهد در اجتماع آن ها با آن ها باشد و با آن ها زندگي كند. پس انزوا و يا انفصال اهل كفر و ايمان از يكديگر يك مسئله طبيعي و قهري است نه به اراده خدا و نه هم به اراده خلق خدا. كافر و مؤمن با يكديگر تباين رواني پيدا مي كنند. دو جنس مخالف يكديگر هستند مانند حيوان و انسان. حيوانات حرام گوشت و نجس العين نمي توانند سر سفره انسانها حاضر شوند و محشور با آن ها باشند. تباين جنسي يك مسئله رواني است. مؤمن در مسير ايمان و تقوا مجهز به نور ايمان شده يك چراغ نوراني يا مانند راديو و تلويزيون كه مجهز به نيروي برق است وليكن كافر در مسير كفر و گناه تيرگي رواني پيدا كرده در جنست كفر خود مانند شب تاريك است و مؤمن در جنست ايماني خود مانند روز روشن. پس دو گروه با يكديگر تباين رواني دارند. قابل حشر و اجتماع با يكديگر نيستند. كافرها و ظالم ها نمي توانند وارد جامعه اهل ايمان شوند و در زندگي بهشتي آنها شركت كنند، نه اين كه به طرف بهشت مي روند وليكن اهل بهشت آن ها را راه نمي دهند و عقب مي زنند، يك انفصال قهري و طبيعي است، به اين دليل خدا آن روزگار را يوم الفصل ناميده است. قهراً دو جنس تاريك و روشن قابل حشر با يكديگر نيستند. زندگي دنياي كفار، با مرگ عمومي يا خصوصي از دست آن ها خارج شده. آنها به زندگي آخرت از نظر علمي و فرهنگي و از نظر جنسي و رواني آشنايي ندارند، پس قهراً محروميت پيدا مي كنند كه اين محروميت نتايج كفر و گناه آن هاست. عوارض دنيايي كه پيري و ضعف و ناتواني باشد و يا زخم و جراحت ها كه در مسير ظلم و ستم و جنگ و كشتار پيدا كرده اند همراه آنها هست به علاوه ظلم و ستمي كه از آن ها به مظلومين رسيده است. (دعای ندبه جلد اول) دانلود

نوشتن نظر


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Copyright © 1397 پايگاه اینترنتی استاد محمد علی صالح غفاري (ره). کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.
استفاده از مطالب با ذكر عنوان بلامانع است
Go to top